Jak postępować podczas podłączania akumulatora?

Wszystkie sprawy dotyczące modeli Citroën: C3, C3 Plurier, C3 Picasso.

Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 15
Dołączył(a): 17 gru 2013, o 13:15

Samochód:
Citroen C3 1.4Hdi
Imię:
Bartosz
PostNapisane: 25 sty 2014, o 22:43
Witam,

Dzisiaj rano podczas odpalania auta spotkała mnie nie miła niespodzianka tz. auto nie odpaliło, co prawda było na rezerwie:( ale rozrusznik nawet nie robił pełnego obrotu, było -13 więc naładowałem akumulator zabrałem do auta, zalałem 20 litrów vervy z bańki i odpalił za pierwszym strzałem ale było już -5, po przejechaniu 10km, trzy piski w aucie i kontrolka silnika na desce która ciągle się pali.
Przeczytałem, że trzeba odbyć jakiś rytuał gdy podłącza się akumulator bo gdy zrobi się to na pałę to mogą jakieś błędy wyskakiwać, że komputer musi wczytać mapę do wtrysków itd..

Ta kontrolka już mi się kiedyś paliła skończyło się uszczelnieniem wtryskiwaczy (200zł) objawem było straszne cykanie z silnika i smród spalin w aucie. Mam nadzieję że przez to że kręciłem go na rezerwie nie zassał jakiegoś syfu.

I jak to jest z tym podłączeniem akumulatora po ładowaniu?
Avatar użytkownika
Kierowca zawodowy
Kierowca zawodowy
Posty: 278
Dołączył(a): 14 maja 2013, o 18:40
Lokalizacja: Lublin
Samochód:
Xsara 2000 1.9 DW8
Imię:
Wojciech
PostNapisane: 25 sty 2014, o 23:33
Citroeny mają to do siebie że nie powinno się ich odpalać na słabym akumulatorze i z kabli rozruchowych, wtedy BSI szaleje i lubi wywalać błędy. Odłącz klemę z akumulatora na noc, jak kontrolka nie zgaśnie to trzeba lexię podpiąć.
Avatar użytkownika
Wprawiony kierowca
Wprawiony kierowca
Posty: 65
Dołączył(a): 9 sie 2013, o 20:43

Samochód:
C3 Picasso FL
Imię:
Piotr
PostNapisane: 25 sty 2014, o 23:34
kolego 3 piski od silnika czy 3 piski od sygnału dźwiękowego? opisz czy silnik działa i co się teraz dzieje?
Obrazek
Avatar użytkownika
Instruktor jazdy
Instruktor jazdy
Posty: 611
Dołączył(a): 27 lip 2013, o 20:02
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Samochód:
C-2 1.4pb 2004r.
C-3 1.1pb 2003r.
Imię:
Krzysztof
PostNapisane: 25 sty 2014, o 23:42
Po wyjęciu kluczyka czekamy ok 1 minuty o odlaczamy kleme - potem + po okolo 15-20 minutach podlaczamy w odwrotnej kolejności + i -
"Bądź takim rodzajem człowieka ,że gdy Twoja stopa dotyka podłogi , gdy rano wstajesz , diabeł w piekle mówi : Ooo kurwa wstał..... ."




Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 15
Dołączył(a): 17 gru 2013, o 13:15

Samochód:
Citroen C3 1.4Hdi
Imię:
Bartosz
PostNapisane: 25 sty 2014, o 23:44
akumulator będzie się ładować przez całą noc, piski są z komputera, po czym ustają i zostaje tylko kontrolka silnika święcąca na pomarańczowo. Silnik działa jak zawsze na 2 biegu przy 3 tyś dymi jak szalony ale tak było zawsze więc się nie przejmuję(na co dzień nie przekraczam 2tyś). Jeszcze miałem dziwną sytuację gdy przy 100km/h dałem pedał w podłogę a auto zero reakcji. Dojechałem do świateł i trochę go przeciągałem na każdym biegu i już ładnie poszedł do 150km/h nie wiem czy coś się zamuliło.

Wyczytałem że przy wpinaniu akumulatora trzeba wcisnąć pedał gazu do oporu dać na zapłon i odczekać 30sek, później to samo tylko że 15sek i dopiero wtedy odpalić bo musi się wgrać mapa od wtrysków prawda to czy nie?
Avatar użytkownika
Instruktor jazdy
Instruktor jazdy
Posty: 611
Dołączył(a): 27 lip 2013, o 20:02
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Samochód:
C-2 1.4pb 2004r.
C-3 1.1pb 2003r.
Imię:
Krzysztof
PostNapisane: 25 sty 2014, o 23:47
Nie prawda.po w pięciu aktu czekasz minute i odpalasz fure
"Bądź takim rodzajem człowieka ,że gdy Twoja stopa dotyka podłogi , gdy rano wstajesz , diabeł w piekle mówi : Ooo kurwa wstał..... ."




Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 15
Dołączył(a): 17 gru 2013, o 13:15

Samochód:
Citroen C3 1.4Hdi
Imię:
Bartosz
PostNapisane: 25 sty 2014, o 23:48
Czyli jutro rano zejdę i co mam zrobić wsadzę akumulator i jak postępować żeby komputer nie zwariował?
w poniedziałek odstawiam go na warsztat ale w celu sprawdzenia świeć, choć ta kontrolka bardziej mnie martwi.
Avatar użytkownika
Instruktor jazdy
Instruktor jazdy
Posty: 611
Dołączył(a): 27 lip 2013, o 20:02
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Samochód:
C-2 1.4pb 2004r.
C-3 1.1pb 2003r.
Imię:
Krzysztof
PostNapisane: 26 sty 2014, o 12:52
Jeśli chodzi o kontrolke to po odlaczeniu jeśli to blad przejściowy to zniknie.jeśli blad jest "staly" to pozostaje kasowanie.
"Bądź takim rodzajem człowieka ,że gdy Twoja stopa dotyka podłogi , gdy rano wstajesz , diabeł w piekle mówi : Ooo kurwa wstał..... ."




Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 15
Dołączył(a): 17 gru 2013, o 13:15

Samochód:
Citroen C3 1.4Hdi
Imię:
Bartosz
PostNapisane: 26 sty 2014, o 12:55
http://www.akolibri.republika.pl/grupa/ ... index.html

a jak mam to interpretowac?
Avatar użytkownika
Instruktor jazdy
Instruktor jazdy
Posty: 611
Dołączył(a): 27 lip 2013, o 20:02
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Samochód:
C-2 1.4pb 2004r.
C-3 1.1pb 2003r.
Imię:
Krzysztof
PostNapisane: 26 sty 2014, o 14:17
Jak chcesz.ja robilem to kilkanaście razy tak jak opisalem i nigdy nie byli problemow
"Bądź takim rodzajem człowieka ,że gdy Twoja stopa dotyka podłogi , gdy rano wstajesz , diabeł w piekle mówi : Ooo kurwa wstał..... ."




Powrót do Citroën C3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], ramonoth i 1 gość