Uszkodzona cewka zapłonowa - jakie objawy?

Wszystkie sprawy dotyczące modeli Citroën: Xsara, Xsara Picasso.

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 12
Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 12:14

Samochód:
Citroen Xsara II Break 1.6 16V 2001r
Imię:
Mateusz
PostNapisane: 6 wrz 2013, o 10:50
Witam
Ostatnio chyba mam problem z cewką zapłonową, bo auto prychało, mechanik zmniejszył mi przerwe na świecach do 0,5 i auto przestało prychać ale czuć lekki spadek mocy. Czy może być tego przyczyną cewka? Jak sprawdzić czy cewka jest do wymiany?

I swoją drogą polecilibyście mi jakiś dobry zamiennik cewki, bo jak patrze oryginały to mnie zabija ich cena. I czy ogólnie warto kupować zamiennik?

No chyba że ktoś miałby na zbyciu oryginalną używaną cewkę do Citroena Xsary II Break 1.6 16V z 2001r to chętnie odkupie.

Pozdrawiam
Mr.Z

Posty: 2
Dołączył(a): 5 lis 2013, o 15:46
Lokalizacja: Wrocław
Samochód:
Xsara Picasso 1.8i 16V 2000r
Imię:
Marcin
PostNapisane: 5 lis 2013, o 16:09
Cewka jest do wymiany jeśli nie zapala silnik - kręci i kręci ale nie chce zaskoczyć ;) jeżeli autko już Ci prycha to powoli możesz odkładać kaskę na cewkę. ja do pikusia kupiłem w tym roku valeo za 380 nową więc nie było najgorzej. używki nie radzę kupować.pzdr

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 12
Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 12:14

Samochód:
Citroen Xsara II Break 1.6 16V 2001r
Imię:
Mateusz
PostNapisane: 17 gru 2013, o 12:17
Kupiłem cewkę jakiś czas temu marki Bremi, na początku nie zauważyłem że coś z nią nie tak, lekko wypadał zapłon ale myślałem ze to wina czegoś innego - bo przecież nowa cewka, nowe świece NGK więc problem leży gdzie indziej. Podjechałem dosłownie przez przypadek do mechanika sprawdzić czy błędów silnik nie wywala. Był błąd czujnika temp, i jakiś inny (nie pamiętam jaki) skasowaliśmy błędy i mechanik kazał się przejechać 5 km i po przejechaniu mieliśmy sprawdzić czy nie wywali żadnego błędu wyjechałem pojeździłem dosłownie z 5 min i auto zmuliło jakby palił na 3 gary, ledwo dojechałem do mechanika. Po ponownym podpięciu pod kompa wywalił błąd wypadania zapłonu na 4 cylindrze, z racji że auto jest z LPG w myślach jedno - wypalone gniazda przez LPG, wyjęliśmy cewkę, świece w celu sprawdzenia kompresji, ku mojemu pozytywnemu zdziwieniu na każdym z cylindrów kompresja 13 bar. Mechanik złożył wszystko z powrotem, odpaliłem i auto chodziło na 4 gary normalnie, lecz zapłon trochę wypadał. Padło podejrzenie że coś z kompem nie tak. Pojechałem do domu, i postanowiłem na próbę podmienić cewkę na po przednią która "niby" (wg gazowników) była popsuta. Założyłem starą cewkę Sagema i auto lepiej odpaliło i co najśmieszniejsze przestał wypadać zapłon ;)
Także nawet nowa cewka dobrej firmy może być rypnięta od nowości, rozumiałbym gdyby to był chiński zamienny szit za 120zł a nie cewka porządnej firmy za bagatela 400zł, na dniach daje cewkę na gwarancje, ciekawe czy uznają.

Także jak już coś to polecam kupować cewkę z najwyższej półki, co prawda wydatek kosmiczny ale cewka w tym aucie jest najważniejsza i wystarczy lekkie jej uszkodzenie i auto szaleje.

Powrót do Citroën Xsara

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości